Uppdaterad 20 januari 2025
Vill du anmäla att något är trasigt eller ur funktion i huset? Ring vår tekniska förvaltare Sekant vardagar mellan 07-16 eller direkt via felanmäl till Sekant
Som bostadsrättsinnehavare kan du även anlita Sekant för arbeten i din lägenhet, men då debiteras du och inte föreningen. Det kan vara t ex byte av vitvaror, måleri och tapetsering, byte av vask, toalett etc..
Nedan följer kontaktinformation och viktigt att tänka på vid felanmälan, eftersom det finns undantag och visst egen ansvar som medlem:
Felanmälan vardagar 07:00-16:00 040-611 00 84
Vid akuta ärenden är du välkommen att kontakta jouren. Ett ärende är akut om det innebär risk för skada på egendom eller person. Om felet inte är akut och kan hanteras som felanmälan rekommenderar vi att ni kontaktar felanmälan vardagar 07-16. Observera att ärenden på jourtid debiteras extra.
Jourtelefon 16:00-07:00, kvällar och helger 040-93 12 70
Tänk på följande när du tänker göra en felanmälan:
- Kontakta vår förvaltare Sekant under kontorstid och undvik i möjligaste mån att kontakta fastighetsjouren efter kontorstid eller på helger, eftersom det medför extremt höga kostnader för föreningen. Huvudregeln är att kontakta jouren endast vid akuta fel som kräver omedelbar åtgärd.
- När det gäller ventilationsärenden, kontakta styrelsen via e-post först – inte Sekant – eftersom det är ett pågående projekt som vi hanterar i samarbete med Skanska.
- Säkerställ att du hanterar fläkten i köket korrekt: Köksfläkt – Skötselanvisning.pdf så att du inte orsakar att matos sprids till andra lägenheter.
- Tänk på att du själv kan bli betalningsskyldig, om felanmälan/jourutryckning inte gäller fel som föreningen och/eller Skanska ansvarar för.
Felanmälan i vårt närområde:
Genom att följa länken nedan kan du felanmäla nedskräpning, fortkörning, felparkering, skadegörelse och annat till Malmö Stad.